top of page
dKye etab bild_edited.jpg

Vi hjälper dig med din nya dörr

Välkommen till vår supportsida för din dörr med ett dormakaba dKey lås. Vi är här för att hjälpa dig med eventuella frågor och problem.

FAQ

Du hittar svaren på de vanligaste frågorna

dörr tbh.jpg

Akuta problem

Behöver du hjälp med ett akut problem?

Gör en felanmälan

Har du problem med låset?

dKey xray.jpg
dkey kaba bild.jpg

FAQ - Svaren på de vanligaste frågorna

Anchor 2

Svaren på de vanligaste frågorna gällande dörren hittar du här

Behöver du fortfarande hjälp?

Hittade du inte den information du letade efter? Fyll i formuläret så kontaktar vi dig inom 24 timmar under ordinarie öppettider:

Mån - Fre 07:30 - 16:30

  • Formulär för dKey lås här

Anchor 1

Behöver du akut hjälp?

Är det akut läge?

Under ordinarie öppettider

Mån - Fre 07:30 - 16:30

Det vill säga, du kommer inte ut eller in genom dörren, och har kontrollerat att installationen är gjord enligt medföljande anvisningar samt FAQ för både dKey och dörren. Då kan du även prova att sätta nyckeln i ändläge samt den digitala nödöppningen via dKey appen.

Vi svarar inom 24 timmar under ordinarie öppettider efter du fyllt i formuläret. Om du upplever att du behöver akut hjälp t.ex att du inte kommer in eller ut genom dörren så rekommenderar vi att kontakta din närmaste jourhavande låssmed. 

Notera att eventuell produktgaranti och service given av återförsäljare endast omfattar produktfel och gäller inte vid fel orsakade av exempelvis felinstallation. Akuta problem som löses av jourhavande låssmed ingår inte i garantin och bekostas av kunden själv.

Utanför ordinarie öppettider

Om det uppstår ett akut problem utanför våra ordinarie öppettider kontakta din närmaste jourhavande låssmed.

Mekanisk nödöppning

Kommer du inte in eller ut genom din dörr? Innan du kontaktar låssmed/fastighetsjour prova nedan:

 

Steg 1 

Prova att nödöppna med fysisk nyckel från utsidan. Från insidan använd nyckel eller vred. Vrid nyckel eller vred till ändläget/stopp

 

Ta tag i handtaget och öppna dörren.

Steg 2

Saknar du nyckel. Prova att nödöppna låset digitalt via dKey nyckelapp. (se digital nödöppning nedan)

När hänglåset är blått. Håll fingret på det blåa hänglåset tills funktionen ”Tvinga upplåst” dyker upp. Tryck på ”Tvinga upplåst” . Vänta några sekunder, tag sedan tag i handtaget och öppna dörren.

Steg 3

Om du provat ovan men fortsatt inte lyckas öppna dörren, kontakta låssmed/fastighetsjour för vidare konsultation

Digital nödöppning

Låset kan nödöppna digitalt via nyckelappen.

Det kan hjälpa i ett scenario där  t.ex. hakregeln inte är helt utfälld p.g.a att den slår i slutbleckets mellandel (Bom).

-Tryck och håll fingret kvar på hänglåssymbolen tills funktionen Tvinga upplåst visas. Tryck sedan på Tvinga upplåst och prova att öppna dörren efter att låsets motor slutat surra.

- VIKTIGT att felorsaken utreds efter att denna funktion använts. Kontrollera dörrinstallationen noggrant för att hitta ev. felorsak.

image.png
image.png
image.png

Håll nere knappen i 2 sekunder

Ring vår Order & Kundservice

bottom of page